Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2010

Οι φίλοι που έγιναν χάμπουργκερ



Ο Καντονά τελικά δεν κατάφερε και πολλά. Εδώ καλά-καλά δεν απέσυρε τα δικά του χρήματα. Είπε ότι θα το κάνει, αλλά όταν έφτασε η ώρα δεν εμφανίστηκε στην τράπεζα καθότι την ίδια μέρα γύριζε ταινία με τον εαυτό του σε ρόλο ληστή τραπεζών. Κάποιοι άλλοι φανς που τα απέσυραν, τα έβαλαν σε άλλες πιο ασφαλείς τράπεζες. Και ο Βασιλιάς Έρικ όμως μετέφερε τα λεφτά του: από μια τοπ σε μια λιγότερο τοπ τράπεζα, για να είναι κοντά στο πόπολο.

Σε διάφορα σχόλια για την αποτυχία της εξέγερσης, ακούγεται ότι του "την έπεσε" το κατεστημένο με απανωτές δηλώσεις από μεγαλοστελέχη και υψηλά ιστάμενους πολιτικούς. Έτσι, προκύπτει το συμπέρασμα ότι η εξέγερση θα γινόταν μόνο αν είχε τις ευλογίες του κατεστημένου. Ή ότι οι στρατιές απωθήθηκαν από λόγια. Μια χαρά η βάρκα, μόνο μην τη βάλεις στο νερό.

Μια δεύτερη άποψη που ακούστηκε είναι ότι η εξέγερση απέτυχε λόγω του ορίου στην ανάληψη χρημάτων. Από σχόλια εδώ και εκεί θα πίστευε κανείς ότι έγινε ηρωική προσπάθεια, η οποία όμως πνίγηκε στην τραπεζική γραφειοκρατία. Άγνωστο αν ισχύει αυτή η εικόνα, ή αν οι friends de Καντονά απλώς έκατσαν σπίτι τους.

Μήπως όμως να'ταν και το αυτογκόλ όταν αποκαλύφθηκε ότι η κα. Καντονού είχε παίξει σε διαφήμιση για την τράπεζα Crédit Lyonnais;

Αλλάζοντας λίγο τη γωνία προσέγγισης, θα μπορούσαμε να στραφούμε στην έννοια της φιλίας και υποστήριξης στα κοινωνικά δίκτυα. Στο διαδίκτυο, ως γνωστόν, είσαι ό,τι γράφεις. Για αυτό και είναι ο μεγαλύτερος εχθρός του ωραίου (ή της ωραίας) που ποτέ δεν είχε τίποτα να πει. Βέβαια, πριν κάθε σελίδα κοινωνικής δικτύωσης γεμίσει φωτό του ιδιοκτήτη της. Που σε κάνει να αναρωτιέσαι: τόσος κόσμος με μια κάμερα στραμμένη στη μούρη του...

Στο διαδίκτυο μπορεί όμως να μην είσαι τίποτ'άλλο εκτός από τα λόγια σου, γιατί τα λόγια είναι εύκολα, σαν τα εναέρια φιλάκια ή τους ακτιβιστές που προωθούν email υπέρ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων με την ίδια ευκολία που θα έστελναν υπέρ του πιθήκου της Παπούα. Ας θυμηθούμε επίσης ότι πολλοί από τους friends - του Καντονά και γενικότερα - θα μπορούσαν να πουλήσουν τους φίλους τους για ένα χάμπουργκερ. Όπως και έγινε πρόσφατα.  Η "Θυσία του Χάμπουργκερ", όμως, ήταν πραγματική εξέγερση με θύματα 234.000 "φίλους".

(φωτό NY Times)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου