Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2010

Αρχίστε την ομιλία μου χωρίς εμένα

Το cast: Arthur Koestler, Mamaine Paget, J-P Sartre, Simone de Beauvoir, Albert Camus, Francine Camus.

Η βραδιά αρχίζει σ'ένα αλγερινό μπιστρό, συνεχίζεται σε ένα nightclub 'με ροζ και μπλε λάμπες φθορίου', για να κλείσει, κατά τις 4 πμ, στο Chez Victor για 'κρεμμυδόσουπα, μύδια και λευκό κρασί'. Τύφλα, ο Koestler πετάει ένα κομμάτι κόρας από τη μια άκρη του τραπεζιού και χτυπάει την Mamaine στο μάτι. Ο Sartre εξίσου μεθυσμένος, έχει βαλθεί να χύνει αλάτι και πιπέρι μέσα σε χαρτοπετσέτες που μετά βάζει στην τσέπη του. Λέει ότι το πρωί έχει να δώσει μια διάλεξη με τίτλο 'Η Ευθύνη του Συγγραφέα'. Τότε ο Camus λέει 'Λοιπόν, θα πρέπει να μιλήσεις χωρίς εμένα', για να πάρει την απάντηση από τον Sartre 'και εγώ θα ήθελα να μιλήσω χωρίς εμένα', που αμέσως μετά ξεκαρδίζεται στα γέλια.

New York Review of Books, Koestler: The Literary and Political Odyssey of a Twentieth-Century Skeptic του Michael Scammell.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου